nem hivatalos oldal

Mi a konkurencia elemzés lényege?

Konkurencia elemzés

Sok szakember úgy véli, hogy a SEO esetében, talán az egyik legnehezebb teendő a keresőoptimalizált szövegírás. A Google keresőoptimalizálás ezen része rengeteg esetben nélkülözhetetlen, legyen szó honlapról, webshopról vagy bármilyen weboldalról. A szövegírásnak mind a három esetben igen nagy jelentősége van. A Google keresőoptimalizálás szakembereit sokszor keresik meg azzal a kérdéssel, hogy pontosan hova is kellenek a szövegek? A webboltokban a leírások általában a termékkategóriákba, magukhoz a termékekhez vagy a egy szakmai blogba kerülnek.

Céges honlapon a vállalkozás szolgáltatásinak részletes leírását érdemes a kulcsszavak alapján elvégezni és menüpontok alá rendezni. A Google keresőoptimalizálás hatékonyságán segíthet még az is, hogy ha egy szakmai blogba is készül. Amellett, hogy a kulcsszavak a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben elhelyezésre kerülnek, megéri kategória leírásokat, termékleírásokat készíteni és blogot vezetni.

A blogban aztán folyamatosan tud az ember olyan cikkeket írni, amelyek azokról a témákról szólnak, amelyek a vásárlók által keresett produktumokat mutatják be. A Google keresőoptimalizálás ettől még sikeresebb lehet. Egy adott online shop sikere persze függ a vetélytársak megismerésétől is. Gyakran a konkurencia elemzés éppen olyan fontos helyen van, mint a SEM, SEO vagy a webshop felhasználó-barát megalkotása. Mielőtt a konkurencia elemzés kezdetét venné, ajánlatos tudni, hogy a Google nagyon bonyolult és kifinomult szövegelemző algoritmust használ annak eldöntésére, hogy hová rangsorolja valakinek az oldalát.

Ez az algoritmus nem csupán a szavak gyakoriságát elemzi ki, hanem azt is, hogy a releváns kifejezések hányszor és hol fordulnak elő a weboldalon. Ha például valaki a barokk építészetre szeretne jó helyezést elérni, akkor elkerülhetetlen, hogy Longhena, Borromini vagy Bernini építészekről írjon. Ekkor segíthet sokat az úgynevezett TF*IDF konkurencia elemzés, amelyik megnézi, hogy egy adott kulcsszóra milyen oldalak jönnek be a Google listájának első tíz helyén.