Tipikus hibák a bankkártyás fizetés bevezetésekor – és hogyan kerüld el őket
A bankkártyás fizetés bevezetése több, mint technikai lépés, ugyanis ez egy stratégiai döntés, ami hatással van a vásárlói elégedettségre és a vállalkozásod hírnevére. A digitális fizetés térnyerése ma már megkerülhetetlen. A vásárlók egyre inkább elvárják, hogy bárhol, bármikor, gyorsan és kényelmesen fizethessenek bankkártyával, legyen szó kiskereskedelmi egységről, vendéglátóhelyről, vagy éppen egy helyi szolgáltatóról.
A vállalkozások többsége felismerte ezt a trendet és elindult a készpénzmentes fizetési megoldások bevezetésének útján. A CMO weboldalán bővebben érdeklődhetsz erről a lehetőségről. Sokan azonban tipikus hibákat követnek el, amik megnehezítik a folyamatot, sőt, akár ügyfélvesztéshez is vezethetnek. Cikkünkben ezeket vesszük górcső alá.
Nézzünk pár példát a leggyakoribb hibákra és arra, hogy miként kerülheted el azokat!
1. A megfelelő szolgáltató kiválasztásának elhanyagolása
Sokan csak az ár alapján döntenek és nem vizsgálják meg, hogy a kiválasztott szolgáltató rendszere mennyire kompatibilis a meglévő üzleti folyamataikkal. Pedig a hosszú távú működés szempontjából kulcsfontosságú, hogy a rendszer megbízható, rugalmas és technikai támogatással ellátott legyen.
Tipp! Olyan partnert válassz, aki nemcsak technológiát ad, hanem szakmai támogatást is biztosít! A CMO ilyen partner. Moduláris, skálázható rendszert kínál a vállalkozásod méretéhez és igényeihez igazítva, valamint szakmai segítséget nyújt a bevezetéshez.
2.Nem felhasználóbarát eszközök alkalmazása
Ha a fizetési terminál lassú, bonyolult vagy megbízhatatlan, az rontja a vásárlói élményt. Egy elakadt tranzakció vagy hibás olvasás nemcsak kellemetlen helyzetet teremt, hanem bizalomvesztéshez is vezethet.
Tipp! Teszteld le az eszközöket valós környezetben! Olyan megoldást válassz, ami gyors, intuitív és támogatja az érintéses fizetést, mobilfizetést, QR-kódot! A mai vásárlók ezt már alapként kezelik.
3. A dolgozók képzésének elhanyagolása
Hiába a legmodernebb technológia, ha az alkalmazottak nem tudják azt megfelelően használni. Az első napokban előforduló bizonytalanság, rossz kezelések, ügyetlen kommunikáció mind rombolhatják az ügyfélélményt.
Megoldás! Szánj időt a munkatársak oktatására, nemcsak technikai szempontból, hanem a vásárlókkal való kommunikáció terén is! A gördülékeny, magabiztos kiszolgálás kulcs a sikerhez.
4. A marketingkommunikáció hiánya
Sokan elfelejtik jelezni az ügyfelek felé, hogy már lehetőség van bankkártyás fizetésre. Pedig ez gyakran döntő tényező lehet abban, hogy valaki betér-e az üzletbe vagy inkább a konkurenciát választja.
Figyelem! Kommunikáld minden platformon, – kirakat, weboldal, közösségi média – hogy elérhető nálad a bankkártyás vagy mobilos fizetés! A bizalom és a professzionális megjelenés így már az első pillanattól kezdve kialakul.
A siker kulcsa a tudatos bevezetés
A fenti hibák elkerülésével nemcsak a bevezetési időszak lesz gördülékenyebb, hanem a teljes működés is stabilabb és jövedelmezőbb lehet.
Ne hagyd, hogy az apró hibák visszatartsanak a fejlődéstől! A CMO weboldalán bővebben érdeklődhetsz erről a lehetőségről és elindulhatsz a modern, készpénzmentes jövő felé. Olyan kiváló POS terminálokat találsz itt, mint a myPOS Go és Carbon, Q80, 92, valamint az A920 Pro. Hozd ki belőlük a legtöbbet!